Vakoverstijgend werken

Vakoverstijgend werken: voorbeelden, visies, mogelijke antwoorden.

De 11 meestgestelde vragen over vakoverstijgend werken

 

Vakoverstijgend werken is een veel gehoorde ambitie in het kader van De Cultuur Loper. Reden voor Kunstbalie om in een Kennis- en Ontwikkelgroep (KOG) dit onderwerp eens onder de loep te nemen. Scheelt het tijd? Wat levert het op? Wat vraagt het van je team? Deze FAQ-lijst geeft een bondig overzicht van de opbrengsten van deze KOG.

 

Maar wat precies is vakoverstijgend werken? En wat is de rol van cultuureducatie bij deze nieuwe manier van lesgeven? Kunstbalie nodigde experts uit hun licht te laten schijnen over deze en andere vragen. Dit leverde een lijst op met elf veel gestelde vragen. In het document hiernaast lees je alles.

 

In de praktijk
In de video hieronder zie je hoe OBS De Singel in Roosendaal vakoverstijgend werken inzet.

 


Vakoverstijgend werken in het VO


Een link tussen wiskunde C en beeldende vorming. Of een lessenserie rond religie, geschiedenis, architectuur en zelfs economie? In het project Cultuurwerkplaatsen doen studenten van de lerarenopleidingen samen met ervaren docenten onderzoek naar dwarsverbanden tussen gewone vakken en kunstvakken. Het resultaat is een explosie van ideeën over vakoverstijgend cultuuronderwijs, die op 4 december wordt gepresenteerd tijdens de conferentie 'Cultuur leert anders'. Download pdf>>