De Cultuur Loper
De Cultuur Loper
Over De Cultuur Loper
Deelnemers & Partners
Cultuureducatie met Kwaliteit
Traject
Verdieping
DOEN!
Over DOEN!
Nieuws
Agenda
Pit Cultuurwijzer
Over Pit Cultuurwijzer
Nieuws
Agenda
De Cultuur Loper
Contact
De Cultuur Loper
Over De Cultuur Loper
Deelnemers & Partners
Cultuureducatie met Kwaliteit
Traject
Verdieping
DOEN!
Over DOEN!
Nieuws
Agenda
Pit Cultuurwijzer
Over Pit Cultuurwijzer
Nieuws
Agenda
Inloggen
intermediair & ICC'er
Let op! Je bent nog niet ingelogd.
Ambitie School
Stap 1
Stap 2
Stap 3
Stap 4
Stap 5
Stap 6
Stap 7
Wat willen wij de leerling meegeven met cultuureducatie?
Kies welke van onderstaande ambities hier het meest mee overeenkomt, selecteer er eventueel twee. Staat jullie ambitie er toch niet bij? Kies dan 'voeg blokje toe' in het oranje kader. Herhaal deze stap voor maximaal drie ambities.
Open blik
?
Onderzoekende houding
?
Creatief in denken en doen
?
Zich durven uiten
?
Wie ben ik en waar kom ik vandaan
?
Betrokken bij mijn omgeving
?
Reflecteren
?
Vakspecifieke kennis en vaardigheden
?
Brede basis in cultuur
?
Eigen voorkeuren en talenten ontdekken
?
X
Nieuw blokje
Voeg blokje toe
Open blik
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
verwondering, de wereld is mooi
respect voor het andere
geraakt worden door kunst
je open stellen
geïnspireerd raken
Onderzoekende houding
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
nieuwsgierig de wereld tegemoet treden
zelf ervaren en ontdekken van mogelijkheden
Creatief in denken en doen
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
creatief en probleemoplossend vermogen
oplossingsgericht denken, eigenheid, originaliteit
Zich durven uiten
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
diversiteit en eigenheid
jezelf durven zijn
zelfexpressie
durven spreken, zingen, doen
Wie ben ik en waar kom ik vandaan
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
durven verschillen
reflectie op jezelf en de omgeving
bewust worden van identiteit en afkomst
zelfkennis, zelfontplooiing
sterk in zijn schoenen, durf
Betrokken bij mijn omgeving
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
actief burgerschap en reflectie
gaan begrijpen en waarderen van ons erfgoed
je culturele omgeving kennen
Reflecteren
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
taal geven aan gebeurtenissen en ervaringen
betekenis geven
reflectie op jezelf en de omgeving
anderen en jezelf begrijpen
verbinding maken met eigen denkwereld
Vakspecifieke kennis en vaardigheden
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
kennis opdoen op diverse manieren
vaardigheden binnen onze discipline
beheersen vaardigheden om zich te kunnen uiten
basisniveau per discipline nastreven
kennis die je kunt toepassen
Brede basis in cultuur
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
kennismaken met alle disciplines
zich verrijkt voelen door cultuur
brede ontwikkeling, kennis van kunst en cultuur
school als inspiratiebron die rijk aanbod biedt
breed spectrum ervaren en beleven
Eigen voorkeuren en talenten ontdekken
andere scholen noemen bijvoorbeeld:
echt proeven aan alle disciplines
ervaren om te weten waar je (on)mogelijkheden liggen
Oeps er gaat iets mis
  Vorige Stap
Volgende stap